≡ Menu


Het is een van de meest gestelde vragen door mijn klanten: hoe val ik met mijn werk nog op in de enorme hoeveelheid ondernemers op het internet? Hoe verzuip ik niet in de grote massa en kan ik me met mijn werk onderscheiden van anderen?

Om in een concurrerende markt te kunnen overleven is het niet meer mogelijk om te concurreren op basis van prijs en kennis. Je kunt alleen maar concurreren en groeien door jouw allerbelangrijkste toegevoegde waarde. Een waarde die niet te kopiëren, en dus heel persoonlijk is: CREATIVITEIT.

Jouw creativiteit is uniek. Je hebt het hier al vaker kunnen lezen: creativiteit zit in iedereen. Het heeft dan ook niets te maken met hoe goed je kunt knutselen. Creativiteit heeft alles te maken met authenticiteit. Wanneer je dingen op een creatieve, en dus authentieke manier doet, doe je ze op JOUW manier. En niet op de manier van je collega.

Creativiteit betekent dat je met frisse bouwstenen aan de slag gaat, en niet met dezelfde bouwstenen waar iedereen al mee bouwt. Door met dezelfde stenen te bouwen die anderen ook gebruiken, ontstaat er eenheidsworst. Een eenheidsworst waarin iedereen op elkaar lijkt en waarin niets de aandacht trekt. Het wordt ruis, een soort behang op je beeldscherm. Scroll maar eens door je timeline op bijvoorbeeld Facebook. Hoe vaak kom je niet dezelfde quotes tegen, met een vormgeving en stockfoto’s die je overal terugziet? Veel online advertenties hebben hetzelfde prefab lettertype en in praktische ieder vlogweekoverzicht worden dezelfde woorden en muziek gebruikt. Aan het eind van ieder webinar is er “speciaal voor jou een leuke verrassing” en de timeline van veel ondernemers is inwisselbaar.

Het goede nieuws is dat het anders kan! Jij kunt jouw eigen unieke vorm vinden. Jouw klanten zijn niet op zoek naar het zoveelste inwisselbare bedrijf, ze zijn op zoek naar JOU! Zet je creativiteit in de spotlights en vertel jouw verhaal of het verhaal van je bedrijf op een persoonlijke, frisse en unieke manier. Dan ga je je onderscheiden van anderen en zullen mensen je gaan herkennen en waarderen aan/om je creativiteit en originaliteit.

Wil jij je in 2018 gaan richten op het vertellen van jouw verhaal of dat van je bedrijf op een manier die helemaal bij jou past? Droom je er van een leven en bedrijf bouwen rondom je creativiteit? Om eigenzinnig en succesvol te ondernemen? Schrijf je dan nu in voor mijn nieuwsbrief om als eerste op de hoogte te zijn van alles wat ik hier dit jaar over ga delen!